WhatsApp (Meta компаниясы) спаммен және мазасыз хабарламалармен күресудің жаңа әдісін сынақтан өткізіп жатыр. Енді мессенджерде жауап берілмеген хабарламалардың санына ай сайынғы шектеу (лимит) қойылуы мүмкін. Бұл туралы Todayinfo.kz хабарлайды.
Бұл жаңашылдық тек жаппай жарнама тарататындарға ғана емес, тынымсыз жазатын мазасыз таныстарға да тосқауыл қоюға бағытталған.
Мәселе неде: «Жүйке дерті» (Нервный тик) және спам
Астанадағы квазимемлекеттік мекемеде жұмыс істейтін Динара есімді қызметкердің айтуынша, оның зейнет жасына жақындаған әріптесі жұмыстан тыс уақытта, тіпті демалыс күндері де «іші пысқаннан» бәріне аудио және мәтіндік хабарламалар жібереді.
«Бұрын оның жасын сыйлап, «иә» немесе «жоқ» деп қысқаша жауап беретінмін. Кейін түсіндім, ол кім жауап берсе, соған шүйлігеді екен. Аурулары туралы айтатын «бос құлақ» іздейді. Сондықтан қазір жауап бермейтін болдым. Бір қызығы, өзі сөйлегенді жақсы көргенімен, ұзақ мәтіндерді оқымайды. Бастықтан көлемді құжат келсе, бізге жібереді. WhatsApp-та ол әр сөйлемнен, тіпті әр сөзден кейін «жіберу» (отправить) түймесін баса береді. Бұл нағыз «жүйке дертіне» (нервный тик) ұқсайды! Телефоным шылдырлап, күйеуімнің өзі кім жазып жатқанын біліп отырады», – дейді Динара.
Енді осындай мазасыз қазақстандықтар Марк Цукербергтің компаниясының «санкциясына» ілінуі мүмкін.
Бұдан бөлек, шағын және орта бизнес, сондай-ақ алаяқтар әлемдегі ең танымал мессенджерді жаппай жарнама мен хабарландыру тарататын құралға айналдырған. Пайдаланушылар күніне бірнеше рет бөгде аккаунттардан хабарлама алып, оларды қолмен бұғаттауға мәжбүр.
Жаңа шектеу қалай жұмыс істейді?
Techcrunch.com порталының хабарлауынша, WhatsApp пайдаланушылар мен компаниялардың бейтаныс адамдарға жауапсыз жіберетін хабарламаларының санын шектейтін функцияны бірнеше елде тестілеуде.
Мессенджер әр пайдаланушының ай сайынғы жіберген, бірақ екінші тараптан жауап алмаған хабарламаларының санын есепке алады. Егер лимиттен асса, хабарлама жіберу уақытша бұғатталады.
Әзірге жеке тұлғалар мен бизнес-аккаунттар үшін қанша лимит белгіленетіні белгісіз, себебі қазір әртүрлі лимиттер бір уақытта тестіленуде. WhatsApp өкілдерінің айтуынша, орташа статистикалық пайдаланушылар әдетте бұл лимитке жетпейді.
Пайдаланушы лимитке жақындағанда, қолданба бұғаттауды болдырмау үшін қалған хабарламалар саны туралы ескерту көрсетеді.
Сарапшы пікірі: Бұл не үшін қажет?
Үндістанда тұратын IT-сарапшы Иван Мехтаның (Ivan Mehta) айтуынша, WhatsApp бастапқыда қарапайым мессенджер болса, қазір топтар, қауымдастықтар, маркетингтік хабарламалар пайда болып, күрделеніп кетті.
«Нәтижесінде пайдаланушылар өздеріне қатысы жоқ, пайдасыз хабарламалардың астында қалды. Мұның бәрін бақылау, модерациялау, бұғаттау өте қиын. Адамдар маңызды хабарламаны немесе оқиғаны өткізіп алдым ба деп алаңдайды», – дейді сарапшы. Бұл шаралар жаппай хабарламалар мен спам тарататындармен тиімді күресуге арналған.
«Премиум» пакеті мен дауыстық хабарламалар: Пайдаланушылар не ұсынады?
IT-мамандар Цукербергке 3 миллиардтан астам пайдаланушысы бар мессенджерден қосымша табыс табудың жолдарын да ұсынуда:
- «Премиум» Пакет: «Егер адамдар жауапсыз көп хабарлама жіберу мүмкіндігінен айырылса, олар Telegram-ға көшуі мүмкін. Сондықтан жауапсыз көп хабарлама жібергісі келетіндерге ‘Премиум’ пакетін сатып алуды ұсыну керек».
- Алушының бақылауы: Басқалары лимитті хабарламаны алушының өзі белгілеуі керек деп санайды. Мысалы, «ұнатпайтын пайдаланушыдан күніне 10-нан артық хабарлама алмау» немесе «сағатына 5-тен артық емес» сияқты шектеу қою.
- Дауыстық хабарламаларға шектеу: Сондай-ақ, «дауыстық хабарламалардың» (голосовые сообщения) саны мен ұзақтығына шектеу енгізу ұсынылды. «Мәтін теруге ерінесің бе? Басқалардың уақытын үнемдеп, өз уақытыңды үнемдегің келсе – ақысын төле!» – дейді ұсыныс білдірушілер.
Мессенджер дауыстық хабарламаларды мәтінге айналдыру (расшифровка) функциясын енгізгенімен, егер жіберушінің дикциясы нашар болса немесе айналада шу көп болса, жасанды интеллект сөздерді дұрыс танымай, одан пайда аз болады.

