Жасанды интеллект (AI) біздің саяхаттау тәсілімізді түбегейлі өзгертуде. Ол жай ғана ұсыныс беретін құралдан, біз үшін шешім қабылдап, әрекет ететін белсенді «агентке» айналуда. Бұл технология зор ыңғайлылық ұсынғанымен, «біз саяхатты басқарамыз ба, әлде AI бізді басқара ма?» деген маңызды сұрақты тудырады. Бұл туралы Todayinfo жазады.
Instagram-дағы таңдалған бейнелерден бастап, барлық маршруттарды бірнеше секундта құрастыратын брондау жүйелеріне дейін жасанды интеллект саяхат индустриясының ортасына дендеп енді. Бұл жаңа дәуір саяхатшыларға бұрын-соңды болмаған мүмкіндіктер ашады, бірақ сонымен бірге жаңа тәуекелдерді де ала келеді.
Сауд Арабиясының Туризм агенттігінің бас директоры және алдағы TOURISE саммитінің президенті Фахд Хамидаддиннің пікірінше, AI бұл екі рөлді де атқара алады. Ол технологияның саяхатты жоспарлауды, мәдени алмасуды және этиканы қалай өзгертетінін және неліктен индустрияға нақты «қоршаулар» қажет екенін түсіндірді.
Жаңалықты ашудан – «Агенттік AI»-ға дейін
Бұрын саяхатшылар жалпылама тізімдер мен танымал бағыттарға сүйенсе, енді AI платформалары әр адамға жекелендірілген тәжірибе ұсынады. «AI саяхат туралы жаңалықтарды жеке кенепке айналдырды,» — дейді Хамидаддин. Оның айтуынша, Instagram Reels сияқты платформалар енді жай ғана «қайда бару керектігін» көрсетпейді, олар әр саяхатшы үшін арнайы жасалған саяхаттарды «таңдайды».
Бұл тәсіл аз танымал бағыттарға назар аудартып, танымал туристік орындарға түсетін қысымды жеңілдетуге көмектеседі.
Алайда, Хамидаддин келесі үлкен қадамды «агенттік AI» (agentic AI) деп атайды. Бұл – тек ұсыныс беріп қана қоймай, сіз үшін белсенді әрекет ететін технология.
«AI ауа райы бұзылған рейстерді автоматты түрде қайта брондап, маршруттарды реттейтін және нақты уақытта брондау кестесін басқаратын болашақты елестетіңіз. Бұл логистика әлсіреп, шытырман оқиға басты орын алатын үйкеліссіз саяхат», — дейді ол.
Еркіндік пен Бақылау Дилеммасы
AI басқаратын брондау жүйелері қызығушылықтар мен бюджеттерге сәйкес гипер-жеке ұсыныстар бере алады. Бұл жоспарлауды жеңілдетеді. Бірақ мұның екінші жағы да бар.
AI саяхатшыларға мүмкіндік бере ме, әлде олардың таңдауын байқамай басқара ма?
«Олар екеуін де істейді,» — деп жауап берді Хамидаддин. «AI саяхатшыларға бұрын-соңды болмаған мүмкіндік бере алады. Бірақ бақылаусыз алгоритмдер көкжиектерді тыныш түрде тарылтып, адамдарды болжамды нұсқаларға итермелей алады. Бұл тәуекел агенттік AI-мен ғана артады».
Сарапшының пікірінше, бұл мәселенің шешімі – ашықтық пен есеп берушілік. Саяхатшы әрқашан соңғы сөзді айтуы керек.
Сенім – Жаңа Дәуірдің Негізі
Гипер-жекелендіру дәуірі сенімге негізделуі тиіс. AI жүйелері жеке деректердің үлкен көлемін жинайтындықтан, саяхатшылар олардың қалай пайдаланылатынын білуге құқылы.
Хамидаддин бұл жерде «түбегейлі ашықтық» қажет екенін баса айтады: «Нақты келісім, нақты түсініктемелер және нақты таңдау таңдауы». Егер алгоритмдер жоспарларды автоматты түрде реттесе, саяхатшылар бұл әрекеттерді басқарудың және түсінудің нақты жолдарын білуі керек.
TOURISE: Жаһандық Стандарттарды Орнату
Осы мәселелердің барлығы осы жылдың қараша айында Эр-Риядта өтетін TOURISE саммитінде талқыланады. Хамидаддин бұл шараны тек технологияны көрсету емес, саяхатта AI қолданудың жаһандық этикалық стандарттарын қалыптастыру мүмкіндігі ретінде қарастырады.
«TOURISE жаңа эталон орнатуы керек: адалдықпен инновация», — дейді ол. Мақсат – құпиялылық мәселелерін шешу, тұрақтылықты алға жылжыту және жаһандық туризм жұмыс күшін AI дәуіріне дайындау.
Технологиядан тыс Әсер
AI-дың әсері тек логистикамен шектелмейді. Ол мәдени алмасу мен экономикалық дамуды да өзгертеді. Мысалы, Сауд Арабиясы AI-ды AlUla және Diriyah сияқты тарихи қазыналарды көрсету, жергілікті қолөнершілер мен шағын бизнесті қолдау үшін пайдаланады. 2030 жылға қарай AI Сауд Арабиясының ЖІӨ-не 135 миллиард доллар қосады деп күтілуде, және бұл жерде туризм орталық рөл атқарады.
Жасанды интеллект саяхат индустриясы үшін бұрын-соңды болмаған тиімділік пен жекелендіруді ұсынады. Фахд Хамидаддиннің пікірінше, біз тілдік кедергілер жойылатын, әрбір сапар жергілікті қауымдастықтарды қолдайтын болашаққа оптимизммен қарай аламыз.
Алайда, бұл болашақ нақты этикалық стандарттарды талап етеді. Инновациялар адами құндылықтарға сәйкес келуі керек. Хамиддадин сөзін: «Біздің жұмысымыз – технологияның адамдарға қызмет көрсетуін қамтамасыз ету, керісінше емес», — деп қорытындылады.

