Қазақстанда жанармай бағасының қымбаттауы көлік нарығына әсер етіп, халықты отын үнемдейтін шағын көліктерге ауысуға итермелеуі мүмкін. Автоэксперттердің пікірінше, бұл жағдай елдегі автопарктің жаңаруына алып келеді.
🔹 Бензин бағасы қалай өседі?
Қазіргі таңда жанармай құю бекеттеріндегі баға айтарлықтай өзгерген жоқ, себебі отын бұрынғы көтерме бағамен сатып алынған. Бірақ қор таусылған соң, баға өсімі басталады.
Энергетика саласының сарапшысы Ануар Қожабеков:
«Жыл соңына дейін баға шамамен 40%-ға қымбаттауы мүмкін. Ай сайынғы өсім 5-10 теңге аралығында болады, бірақ нақты болжам жасау қиын.»
Қазақстан АИ-95 бензинін толық көлемде өзі өндірмейді, сондықтан импортқа тәуелді. Қазіргі таңда АИ-92 мен АИ-95 арасындағы баға айырмашылығы 30%-ға жетеді, бұл әлемнің басқа елдерінде сирек кездесетін жағдай.
Нефтегаз саласының сарапшысы Олжас Байділдинов:
«Бұл теңгерімсіздікке әкеледі. Жазда 95-ші бензиннің тапшылығы байқалды. Нарықта импорттық отын көбейген сайын, баға да құбыла береді. Алдағы уақытта АИ-92 бензинінің бағасы 320 теңгеге, ал АИ-95 шамамен 350 теңгеге дейін жетуі мүмкін.»
🔹 Қымбатшылық көлік таңдауға қалай әсер етеді?
Сарапшылардың пікірінше, бензиннің қымбаттауы қазақстандықтардың шағын қозғалтқышы бар көліктерге ауысуына себеп болады.
Жол қауіпсіздігі қауымдастығының басшысы Арсен Шақуов:
«Қазір халық негізінен 1,8-2,5 литрлік қозғалтқышы бар көліктерді пайдаланады. Ал жаңа модельдер көбінесе 1,5 литрлік қозғалтқышпен шығады, бұл жанармайды айтарлықтай үнемдеуге мүмкіндік береді.»
Сонымен қатар, газбен жүретін көліктердің саны артуы мүмкін. Бұл газ жабдықтарына және оны орнату қызметтеріне сұранысты арттырады.
📌 Қорытындылай келе, бензин бағасының өсуі көлік таңдауға айтарлықтай әсер ететіні анық. Қазақстандықтар жанармай шығыны төмен көліктерге көшуді немесе газға ауысуды қарастыруы мүмкін.