2025 жылы Қазақстан азаматтарына еңбек кітапшасы қажет пе деген сұраққа Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі түсініктеме берді.
Фото: qaz-media.kz
Еңбек қызметін қандай құжаттар растайды?
Қазақстан Республикасы Еңбек кодексінің 35-бабына сәйкес, қызметкердің еңбек қызметін растау үшін келесі құжаттар қолданылады:
- еңбек кітапшасы;
- еңбек шартындағы жұмыс берушінің тоқтату күні мен негізі көрсетілген белгі;
- жұмыс берушінің еңбек шартына қатысты бұйрықтарынан үзінді көшірмелер;
- жалақы төлеу ведомостарының үзінділері;
- жұмыс беруші растаған қызмет тізімі;
- БЖЗҚ-дан зейнетақы жарналары туралы үзінді;
- Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорынан әлеуметтік аударымдар туралы мәліметтер;
- дуалды оқыту шарты;
- еңбек қызметі туралы архивтік анықтама;
- сот шешімі (еңбек қатынастарын дәлелдейтін).
Еңбек кітапшасының рөлі
Еңбек кітапшасы – қызметкердің жұмыс өтілі туралы ақпаратты қамтитын ресми құжат. Оны жұмыс беруші жүргізеді. Қызметкердің өтініші бойынша, кітапша жұмыс берушінің сақталуында қалуы мүмкін. Жұмыстан шығу кезінде еңбек кітапшасы қызметкерге арнайы есеп кітабындағы белгімен бірге беріледі.
Еңбек шарттарын есепке алудың бірыңғай жүйесі
2020 жылдың қыркүйек айынан бастап Қазақстанда жұмыс берушілер еңбек шарттары мен олардың өзгерістері туралы деректерді Еңбек шарттарын есепке алудың бірыңғай жүйесіне (ЕСЕБЖ) енгізуге міндетті.
Министрлік атап өткендей, электрондық еңбек кітапшасы заңнамада қарастырылмаған. Алайда ЕСЕБЖ-ға енгізілген деректер қызметкердің еңбек қызметі туралы негізгі ақпарат көзі ретінде пайдаланыла алады.
Қағаз еңбек кітапшасын сақтау керек пе?
Еңбек кітапшасы келесі жағдайларда қажет болуы мүмкін:
- алдыңғы жылдардағы еңбек өтілін растау үшін;
- еңбек дауларын шешу барысында;
- шетелде жұмысқа орналасу кезінде;
- цифрлық жүйелердегі техникалық ақаулардан тәуелсіз қосымша ақпарат көзі ретінде.
Сондықтан, қағаз еңбек кітапшасы міндетті болмағанымен, Еңбек министрлігі оны сақтауды ұсынады.