2024 жылдың 27 желтоқсанында Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан теміржол желісінің құрылысы басталады. Бұл жаңа жол Қытай мен Орталық Азия арасындағы жүк тасымалының бағытын қысқартып, Қазақстанды айналып өтетін балама маршрут ұсынады. Бұл туралы Todayinfo.kz хабарлайды.
Жаңа теміржол желісінің ерекшеліктері
Жобаның жалпы ұзындығы 450 шақырымды құрайды. Ол Қытай мен Өзбекстан арасындағы тауар тасымалдау уақытын қысқартып, Орталық Азия елдерінің Персид шығанағы мен Оңтүстік Азияға шығуына мүмкіндік береді.
Қырғызстан президенті Садыр Жапаров бұл жобаның стратегиялық маңыздылығын атап өтті:
– «Бұл теміржол жобасы жүк пен жолаушы тасымалын жеделдетіп, жаңа бизнес мүмкіндіктерін ашады. Сауда серіктестерімен байланыс нығаяды», – деді ол.
Қазақстан үшін ықтимал салдары
Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан теміржолы іске қосылған соң, Қазақстан арқылы өтетін жүк тасымалы азаюы мүмкін. Бұл:
- Транзиттік кірістердің төмендеуіне әкелуі мүмкін.
- Қытай мен Қазақстан арасындағы шекарадағы логистикалық мәселелердің маңыздылығын арттырады.
- Қазақстанның транзиттік дәліз ретіндегі рөліне қысым жасайды.
Қазақстанның балама жоспарлары
Қазақстан жаңа транзиттік бағыттарды дамыту бойынша жұмыс істеп жатыр. Соның бірі – Қытайдан Ауғанстанға тауар тасымалдау бағытын жетілдіру. Бұл мәселе 2024 жылы қазанда Алматыда өткен Қазақстан вице-премьері Серік Жұманғарин мен Ауғанстанның Сауда және өнеркәсіп министрі Нуриддин Азизи арасындағы кездесу барысында талқыланды.
Сонымен қатар, қазақстандық тасымалдаушылар Қытаймен шекарадағы мәселелерді шешуді талап ететін ұсыныстарын елдің Қаржы министрлігіне жолдады.
Саудадағы жаңа мүмкіндіктер
Жаңа теміржол желісі Орталық Азиядағы сауда-логистикалық инфрақұрылымды әртараптандырып, аймақ елдерінің экономикалық байланыстарын нығайтуға ықпал етеді. Алайда, бұл Қазақстанның транзиттік әлеуетіне кері әсер етуі мүмкін, сондықтан елде тасымал мәселесін шешіп, жаңа мүмкіндіктерді қарастыру қажет.